A jelen ÁSZF a http://webshop.adveszker.hu címen található weboldalon üzemeltetett webshopunkon a vállalati partnereink (továbbiakban: megrendelõ) által leadatott rendelések, a webshop használatának vonatkozásában állapítja meg a felek jogait és kötelezettségeit, szabályozza a regisztrációt, valamint a rendelés leadását követõ folyamatokat.
1. A szolgáltató adatai
1.1. A webshopot az AD-VESZ Kereskedelmi Zártkörûen Mûködõ Részvénytársaság (továbbiakban: szolgáltató) üzemelteti. Megrendelés esetén a szolgáltató és a megrendelõ szerint a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint termékértékesítési szerzõdés jön létre. A szolgáltató fõbb adatai:
a. székhely: 3527 Miskolc, Besenyõi utca 16.
b. cégjegyzékszám: 05-10-000617
c. adószám: 26544029-2-05
d. telefonszám: 0646-412-592
e. e-mail: info@adveszker.hu
2. Hozzáférés a webshophoz
2.1. A webshophoz regisztráció létrehozásával férhet hozzá a megrendelõ, a megrendelés leadásának elõfeltétele az aktív regisztráció.
2.2. A regisztráció során a megrendelõ megadja nevét, székhelyét, szállítási címét (ha a székhelytõl az eltér), adószámát, elérhetõségeit (telefonszám, e-mail), valamint kapcsolattartójának nevét.
2.3. Azon megrendelõk esetén, akik Társaságunkkal korábban üzleti kapcsolatban nem álltak, regisztrációt követõen automatikusan a készpénzes fizetési módot rögzíti rendszerünk, rendeléseik ellenértékét kizárólag ily módon tudják megfizetni az 5. pontban írtak szerint.
2.4. A megrendelõ a regisztrációkor köteles megadni azt is, hogy az általa megrendelt termékek milyen módon kerüljenek kiszállításra. A megrendelõ választása szerint a megrendelt termékeket a szolgáltató saját fuvareszköze által szállítja ki a megrendelõ részére vagy a megrendelõ saját maga veszi át a termékeket a szolgáltató elõre meghatározott telephelyén.
2.5. Az adatok bevitelét követõen a szolgáltató rendszere generál a megrendelõ felhasználói fiókjához felhasználónevet és jelszót, amelyet az adatok bevitelét követõ 24 órán belül küld meg a megrendelõ részére az általa megadott e-mail címre.
2.6. Amennyiben a megrendelõ 24 órán belül nem kap e-mailt a felhasználói adatairól, úgy e problémát jogosult az 1. pontban megjelölt telefonszámon vagy e-mail címen jelezni a szolgáltató felé. A szolgáltató törekszik arra, hogy a bejelentést követõ 72 órán belül a megrendelõ hozzáféréssel rendelkezzen a webshophoz.
2.7. A megrendelõ fokozottan köteles ügyelni arra, hogy regisztrációkor adatait pontosan adja meg. A regisztráció véglegesítése elõtt a megrendelõ a megadott adatokat ellenõrizheti, és amennyiben szükséges, azokat módosíthatja. A pontatlan adatok bevitelébõl származó, a megrendelõt hátrányosan érintõ jogi, gazdasági vagy egyéb jellegû következményekért a szolgáltató semmilyen felelõsséget nem vállal. A szolgáltató, amennyiben a megrendelõ az adatok pontatlanságát jelzi felé, együttmûködik a megrendelõvel annak érdekében, hogy a szolgáltató adatbázisai pontos és naprakész adatokat tartalmazzanak.
2.8. Amennyiben a megrendelõ adataiban változás következik be, úgy azt a megrendelõ haladéktalanul köteles a szolgáltató részére a webshopon rendelkezésre álló felületen bejelenteni. A szolgáltató e bejelentés alapján aktualizálja megrendelõi adatbázisát. A bejelentés elmaradása esetén a szolgáltató semmilyen felelõsséget nem vállal a megrendelõt hátrányosan érõ jogi, gazdasági vagy egyéb jellegû következményekért.
2.9. Azon partnereink, akikkel a webshop elindítását megelõzõen már üzleti kapcsolatban álltunk, a webshopba automatikusan regisztrálásra kerülnek a nyilvántartásainkban szereplõ adatokkal, a fennálló üzleti kapcsolat során alkalmazott fizetési móddal (készpénz, bankkártya vagy átutalás) és szállítási konstrukcióval (a partner veszi át az árut telephelyünkön vagy Társaságunk szállítja ki részére azt). Hiányos adatok esetén Társaságunk fenntartja a jogot, hogy e partnereinket adategyeztetés céljából megkeresse.
2.10. A felhasználói fiók létrejötte önmagában termékértékesítési szerzõdést nem hoz létre a felek között, azonban a felek között létrejön egy webshop használati szerzõdés, amely alapján a szolgáltató a megrendelõ számára olyan felületet biztosít, ahol a megrendelõ megrendeléseit leadhatja, áttekintheti, kezelheti, a rendelkezésekre álló termékeket, azok árát, az egyes termékekre vonatkozó speciális ajánlatokat megismerheti.
3. A megrendelés
3.1. A megrendelõ a szolgáltató által forgalmazott termékekre a felhasználói fiókjába történõ belépést követõen adhat le rendelést. A rendelés során a megrendelõnek meg kell adnia, hogy mely terméket és milyen mennyiségben kívánja megrendelni. A rendelés leadása során a megrendelõ a már megadott szállítási címet eseti jelleggel módosíthatja. A rendelés véglegesítése elõtt a megrendelõ a rendelés adatait ellenõrizheti, azokban – amennyiben szükségesnek tartja – változásokat eszközölhet. A megadott adatok módosítására vonatkozó kéréseket megrendelõ a rendelés lezárása elõtt, a ’Megjegyzés’ rovatban tudja jelezni. Minimum rendelési érték nettó 100.000 forint.
3.2. A megrendelõ megrendelését a rendelés leadását követõ 24 órán belül vagy a 3.8. pontban foglalt esetben jogosult visszavonni. Amennyiben a megrendelést a megrendelõ a megrendelés leadását követõ 24 órán túl vonja vissza – a 3.8. pontban foglalt esetet nem számítva –, úgy a szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a visszavonásból származó költségeinek, kárának megtérítését követelje.
3.3. A webshopba történõ belépést követõen a megrendelõ részére azok az árak kerülnek feltüntetésre, amelyet a szolgáltató a felek között fennálló üzleti viszonyra tekintettel állapított meg. Ezen árakon túl a webshopon keresztül a szolgáltató adott termékekre vonatkozó akciós ajánlatokat ajánlhat fel a megrendelõ részére. A webshop minden esetben megjeleníti a termékek kedvezmények, egyéb körülmények figyelembevétele nélküli alapárát. A szolgáltató az árakat bruttó értékben tünteti fel.
3.4. A megrendelés leadását követõen a szolgáltató a webshop felületén tájékoztatja a megrendelõt a megrendelés befogadásáról és a megrendelés számáról, valamint a megrendelés leadásának pontos idõpontjáról. Emellett megrendelõ egy visszaigazoló e-mailt kap a megrendelése szolgáltatóhoz történõ beérkezésérõl. A leadott rendeléseit, nyitott számláit a webshopban a megrendelõ nyomon tudja követni.
3.5. A megrendelés leadását követõen a leadott megrendelés a szolgáltató vállalatirányítási rendszerébe kerül be, majd a szolgáltató raktárában kerül komissiózásra. A szolgáltató törekszik arra, hogy a leadott megrendeléséket 48 órán belül feldolgozza.
3.6. Amennyiben a szolgáltató a megrendelt termékeket nem tudja a leadott rendelésnek megfelelõen szolgáltatni, errõl a megrendelõt értesíti e-mailen keresztül.
3.7. Amennyiben a megrendelés részben sem teljesíthetõ, úgy ezen tájékoztatás megküldése útján a megrendelés a szolgáltató által egyúttal lemondásra kerül, ez esetben a felek között termékértékesítési szerzõdés nem jön létre.
3.8. Amennyiben a megrendelés részben teljesíthetõ, úgy a szolgáltató megjelöli, hogy a megrendelést milyen eltérõ feltételekkel, értékekkel tudja teljesíteni (hiányosan teljesíthetõ megrendelés). A megrendelõ e-mailben vagy a webshop felületén választása szerint a megrendelését visszavonhatja, vagy nyilatkozhat akként, hogy a szolgáltató tájékoztatása szerinti feltételekkel, értékekkel kéri a megrendelés teljesítését. Ha a megrendelõ az e-mailes tájékoztató megküldését követõ 3 napon belül a tájékoztatásra érdemben nem reagál, úgy kell tekinteni, hogy megrendelését visszavonja, és ez esetben a felek között termékértékesítési szerzõdés nem jön létre.
3.9. A rendelés feldolgozása az errõl szóló értesítés megküldésével zárul le. Ezen értesítés megküldésével jön létre a felek között termékértékesítési szerzõdés. Amennyiben a szolgáltató a megrendelést hiányosan tudja teljesíteni, úgy a termékértékesítési szerzõdés abban az esetben jön létre, ha a megrendelõ a 3.8. pontban foglaltak szerint elfogadja a megrendeléstõl eltérõ feltételekkel, értékekkel történõ teljesítést. Az értesítést a megrendelõ részére e-mailben, illetve a webshopban való megjelenítéssel kell megküldeni.
3.10. Az értesítés megküldését követõen a megrendelõ a szerzõdéstõl csak abban az esetben állhat el, ha a megrendelés leadását követõen 24 óra még nem telt el. Amennyiben a megrendelõ a szerzõdéstõl ezen határidõn túl áll el, úgy a szolgáltató fenntartja a jogot, hogy arra, hogy az elállásból származó költségeinek, kárának megtérítését követelje.
3.11. Amennyiben a hiányosan teljesíthetõ megrendelést a megrendelõ a 3.8. pontban foglaltak szerint elfogadja, úgy a szerzõdéstõl a hiányosan teljesíthetõ megrendelés elfogadásától számított 24 órán belül jogosult elállni. Amennyiben a megrendelõ a szerzõdéstõl ezen határidõn túl áll el, úgy a szolgáltató fenntartja a jogot, hogy arra, hogy az elállásból származó költségeinek, kárának megtérítését követelje.
4. A kiszállítás
4.1. A szolgáltató a rendelés feldolgozásáról szóló értesítõ megküldésével egyidejûleg, hiányosan teljesíthetõ rendelés esetén annak a megrendelõ általi elfogadását követõ 24 órán belül tájékoztatja a megrendelõt arról, hogy a rendelését mikortól és a szolgáltató mely telephelyén veheti át, amennyiben a rendelést nem a szolgáltató szállítja ki. A megrendelõ nevében eljáró személy átvételkor köteles az összekészített termékeket ellenõrizni, esetleges kifogásait megtenni, amelyrõl a szolgáltató nevében eljáró személy és a megrendelõ nevében eljáró személy írásbeli jegyzõkönyvet vesznek fel.
4.2. A megrendelõ a termékértékesítési szerzõdés létrejöttét követõ 3 napon belül köteles a megrendelt termékek elszállításáról saját költségen gondoskodni. A fenti határidõ elmulasztása esetén a szolgáltató napi 1.000 Ft tárolási díjat jogosult felszámítani a megrendelõvel szemben. Amennyiben a megrendelõ a termékértékesítési szerzõdés létrejöttét követõ 1 hónapon túl, felszólítás ellenére nem gondoskodik a termékek elszállításáról, úgy a szolgáltató jogosult a termékeket másnak értékesíteni. A termékek értékesítése esetén a felek közötti termékértékesítési szerzõdés meghiúsul.
4.3. Amennyiben a szolgáltató a termékeket másnak értékesíti, úgy a befolyt összeggel a megrendelõ felé köteles elszámolni, amennyiben a megrendelõ a termékek ellenértékét részben vagy egészben teljesítette a szolgáltatónak. Amennyiben a termékek ellenértékét a megrendelõ egyáltalán nem teljesítette, úgy a szolgáltató a befolyt összeget jogosult megtartani, és a befolyt összeggel a megrendelõvel fennálló követelése a Ptk. 6:46. §-ában foglalt elszámolási szabály alkalmazásával csökken.
4.4. A megrendelõ általi elszállítás esetén amennyiben a megrendelõ a termékek átvételét alapos ok nélkül megtagadja, úgy a 4.2. és 4.3. pontban foglaltak azzal az eltéréssel alkalmazandók, hogy ebben az esetben a szolgáltató az átvétel megtagadását követõ naptól jogosult tárolási díjat felszámítani, valamint az átvétel megtagadásának napját követõ 1 hónap elteltét követõen jogosult a termékeket másnak értékesíteni, amennyiben felszólítás ellenére azokat a megrendelõ nem szállította el saját költségén.
4.5. Amennyiben a megrendelõ választása szerint a szolgáltató köteles a megrendelt termékeket kiszállítani, úgy a webáruházban leadott rendelés esetén szolgáltató ugyanazzal a szállítási renddel dolgozik, mint bármilyen más módon beérkezett rendelés esetén. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltató a már kialakult és megszokott túranapokon szállítja a megrendelt árut. Amennyiben a megrendelõ nem tudja, hogy a szolgáltató melyik napokon szállít, akkor a pontos szállítási napról a rendeles@adveszker.hu mail címen vagy a 0646-412592-es telefonszámon tud érdeklõdni.
4.6. Szolgáltatói kiszállítás esetén a szolgáltató az árut a megrendelõnek külön díj felszámítása nélkül, saját fuvareszközével szállítja le.
4.7. A szolgáltató az áru kisszállítása során köteles a fuvarozásra vonatkozó mindenkori jogszabályi rendelkezéseknek megfelelõen eljárni. A termékek megrendelõ részére történõ kiszolgáltatásakor a megrendelõ nevében eljáró személy köteles a kiszolgáltatott termékeket ellenõrizni, esetleges kifogásait megtenni, amelyrõl a szolgáltató nevében eljáró személy és a megrendelõ nevében eljáró személy írásbeli jegyzõkönyvet vesznek fel.
4.8. Amennyiben szolgáltatói kiszállítás esetén a megrendelõ a termékek átvételét alapos ok nélkül megtagadja, úgy a 4.2. és 4.3. pontban foglaltak azzal az eltéréssel alkalmazandók, hogy ebben az esetben a szolgáltató az átvétel megtagadását követõ naptól jogosult tárolási díjat felszámítani, valamint az átvétel megtagadásának napját követõ 1 hónap elteltét követõen jogosult a termékeket másnak értékesíteni, amennyiben felszólítás ellenére azokat a megrendelõ nem szállította el saját költségén.
4.9. A megrendelõ alapos okból tagadja meg a termékek átvételét, ha
a. a kiszállításkor, kiadáskor az ellenõrzés során megállapítható, hogy a megrendelõ részére nem a megrendelt termékek kerülnek kiadásra, kiszállításra,
b. a kiszállításkor, kiadáskor az ellenõrzés során megállapítható, hogy a termékek sérültek, nem megfelelõ minõségûek.
Ebben az esetben is a felek kötelesek írásbeli jegyzõkönyvet felvenni, valamint a hibás teljesítésre vonatkozó rendelkezések megfelelõen alkalmazandóak.
5. Az ellenérték teljesítése
5.1. A szolgáltató a termékek átvételekor, illetve kiszolgáltatásakor papíralapon bocsátja rendelkezésére a megrendelõ részére a termékek ellenértékérõl kiállított számlát.
5.2. Készpénzes vagy bankkártyás fizetési mód esetén a megrendelõ a termékek átvételekor vagy kiszolgáltatásakor köteles a termékek ellenértékét a szolgáltató nevében eljáró személynek megfizetni. Átutalásos fizetési mód esetén a megrendelõ által a regisztrációkor megjelölt fizetési határidõ irányadó a teljesítésre.
5.3. Készpénzes vagy bankkártyás fizetési mód esetén, amennyiben a megrendelõ teljesíteni nem tud, a szolgáltató a termékek átadását, kiszolgáltatását a helyszínen nyomban megtagadja. Ebben az esetben a termékek átvételére a szolgáltató új idõpontot jelöl ki, illetve a kiszállítást a megtagadástól számított 5 napon belül ismételten megkísérli. Amennyiben a megrendelõ ekkor sem tud teljesíteni, úgy a szerzõdés a felek között meghiúsul, a termékekre a megrendelõ nem tarthat igényt, a szolgáltató pedig a rendelés értékének 10%-ával megegyezõ értékû meghiúsulási kötbérre válik jogosulttá.
5.4. Az 5.3. pontban foglalt esetben a termékek tényleges átadásáig, kiszolgáltatásáig a szolgáltató a megtagadás idõpontjától 1.000 Ft/nap tárolási díjat, továbbá az ismételt kiszállítás költségeit jogosult felszámítani.
5.5. Amennyiben a megrendelõ átutalásos fizetési mód esetén késedelembe esik, úgy a szolgáltató a kifizetés napjáig évi 10%-os késedelmi kamatra jogosult. Átutalási fizetési mód esetén szerint választása szerint a szolgáltató követelheti a megrendelõtõl, hogy a leszállított termékeket részére szolgáltassa vissza, azzal, hogy a már értékesített termékek ellenértékét a megrendelõ köteles pénzben megfizetni, vagy dönthet úgy, hogy a termékek visszaszolgáltatása nélkül a termékek teljes ellenértékére tart igényt.
6. Hibás teljesítés
6.1. A szolgáltató az általa értékesített termékekre jótállást nem vállal.
6.2. A megrendelõ kellékszavatossági igényét olyan hibák esetén, amelyeket a termékek átadásakor vagy kiszolgáltatásakor a termékek ellenõrzése útján észlelhetett, jegyzõkönyv felvételével köteles bejelenteni. A bejelentésben pontosan le kell írni az észlelt hibát, a hiba észlelésének pontos idejét, az érintett rendelés számát.
6.3. Az átadáskor vagy kiszolgáltatáskor nem észlelhetõ hibák esetén a kellékszavatossági igényét a megrendelõ írásban jelentheti be a szolgáltató felé. A megrendelõ a hibát késedelem nélkül köteles a szolgáltatónak bejelenteni. A bejelentésben pontosan le kell írni az észlelt hibát, a hiba észlelésének pontos idejét, az érintett rendelés számát.
6.4. A szolgáltató a megrendelõ kellékszavatossági igényét a jegyzõkönyv elkészítését, bejelentés kézhezvételét követõ 3 napon belül megvizsgálja, és írásban tájékoztatja a megrendelõt arról, hogy igényét alaposnak találta-e. A szolgáltatónak a válaszában döntését indokolnia kell.
6.5. A megrendelõ a hibás termékek vonatkozásában kellékszavatossági igényként kicserélést igényelhet, vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerzõdéstõl elállhat, ha a kötelezett a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a Ptk. 6:159. § (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kicseréléshez fûzõdõ érdeke megszûnt.
7. Az ÁSZF közzététele, módosítása
7.1. A szolgáltató a mindenkor hatályos ÁSZF-et köteles a webshopon közzétenni. A szolgáltató köteles gondoskodni arról is, hogy a megrendelõ számára az ÁSZF korábban hatályban volt változatai is elérhetõk legyenek a webshopon keresztül. A közzétett ÁSZF, valamint a korábban hatályos ÁSZF szabályzatok a webshopból egyben le is tölthetõk.
7.2. Jelen ÁSZF-et a szolgáltató egyoldalúan jogosult módosítani.
7.3. Az ÁSZF módosításáról valamennyi megrendelõt a módosítás hatályba lépését megelõzõ 30. napig e-mail útján tájékoztatni kell. A tájékoztatásban meg kell jelölni, hogy az ÁSZF mely pontjai és milyen tartalommal kerülnek módosításra.
8. Írásbeliség
8.1. A felek a jelen ÁSZF-el, illetõleg a megrendelésekkel kapcsolatos nyilatkozataikat írásban, ajánlott vagy tértivevényes levél útján kötelesek megtenni. Jelen ÁSZF alkalmazásában az e-mailes közlés is írásbeli közlésnek minõsül, amennyiben a közlés szolgáltató jelen ÁSZF-ben történõ e-mail címe, valamint a megrendelõ regisztrációkor megadott e-mail címe között zajlik.
8.2. Ajánlott és tértivevényes levelek esetén a „nem kereste”, „ismeretlen helyre költözött” vagy más, sikertelen kézbesítést jelentõ postai jelzés esetén a küldeményt a feladásától számított ötödik munkanapon kell kézbesítettnek tekinteni. A felek által küldött e-maileket a megküldést követõ napon kézbesítettnek kell tekinteni.
9. Jogviták rendezése
9.1. A felek a felmerült jogvitáikat elsõdlegesen egyeztetés útján kísérlik meg rendezni.
9.2. A felek felmerülõ jogvitáira nézve a magyar bíróságok rendelkeznek joghatósággal és a jogvitákra a magyar jog alkalmazandó. A felek vagyonjogi ügyek tekintetében felmerülõ jogvitáira elsõfokon a járásbírósági hatáskörbe tartozó ügyek esetén a Miskolci Járásbíróság, a törvényszék hatáskörébe tartozó ügyek esetében a Miskolci Törvényszék illetékes.
10. Záró rendelkezések
10.1. A jelen ÁSZF 2020. október 1. napjától lép hatályba, és visszavonásáig vagy módosításáig marad hatályban.
10.2. A szolgáltató Magyarországon bejegyzett jogi személy, és mint ilyen korlátozás nélkül szerezhet jogokat és kötelezettségeket, szerzõdéskötési képességében semmilyen módon korlátozva nincs, harmadik személyek jóváhagyásától mentesen járhat el saját ügyei vonatkozásában.
10.3. A megrendelõ szavatolja, hogy jogokat és kötelességeket korlátozás nélkül szerezhet, szerzõdéskötési képessége semmilyen módon nem szenved korlátozást, továbbá, hogy saját ügyei vonatkozásában harmadik személyek jóváhagyásától mentesen járhat el.
10.4. A megrendelõ kifejezetten tudomásul veszi, hogy a jelen szerzõdési feltételek a Ptk. szerinti általános szerzõdési feltételeknek minõsülnek, azaz olyan szerzõdési feltételek, amelyet a szolgáltató több szerzõdés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közremûködése nélkül elõre meghatározott, és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.
10.5. A jelen ÁSZF magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A jelen ÁSZF alapján a felek között létrejövõ webshop használati szerzõdés, valamint az esetleges termékértékesítési szerzõdés írásbeli szerzõdésnek minõsül. Utóbbi esetén a megrendelõ által leadott megrendelések, valamint szállítólevelek, számlák tárolásra kerülnek, azokat a megrendelõ a webshop felületérõl bármikor elõhívhatja, letöltheti.
10.6. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a Ptk. rendelkezései az irányadók.